ПРОФЕСІОНАЛІЗМ – ГАРАНТІЯ УСПІХУ!

Напередодні професійного свята – Дня автомобіліста і дорожника – відомий не тільки на теренах Львівщини,  а й в усій країні і навіть за кордоном автомобіліст-професіонал, нині голова правління – президент Львівської обласної організації роботодавців транспорту (ЛООРТ) Ігор ДУМА розмірковує про сьогодення та можливе майбутнє автотранспортників. До речі, професійне свято автомобілістів майже збігається з датою його народження. Тож редакція журналу «РоботодавецЬ» принагідно вітає шановного Ігоря Михайловича та бажає подальшого професійного зростання.Державне регулювання тарифів    

Протягом понад десятирічного періоду діяльності організації доводилось вирішувати безліч проблем, аби захистити законні права та інтереси суб’єктів підприємницької діяльності – членів організації, не забуваючи одночасно про потреби і вимоги пасажирів.

До прикладу, ЛООРТ декілька років поспіль домагалася відміни державного регулювання тарифів на приміських і міжміських внутрішньообласних маршрутах,  як це вже давно було зроблено на міжобласних маршрутах. Адже ціни на пальне, мастильні матеріали, запчастини, рухомий склад постійно підвищуються, а зміна тарифів за старою процедурою можлива хіба що за півроку. Тому й працювали автоперевізники в цей період зі збитками. Наші опоненти посилались на те, що автоперевізники встановлять захмарні ціни, а малоспроможне населення не зможе здійснити поїздки. Проте ми переконували, що ринок повинен регулювати ціни на поїздки. Нарешті дослухалися до нас, і державне регулювання тарифів на вказані автоперевезення було скасовано в березні поточного року Постановою КМУ. Після цього, як і очікувалось, ніхто з автоперевізників не встановлює необґрунтовані тарифи. Як тільки ціни на пальне падають – автоперевізники знижують тарифи, адже в їх інтересах перевозити побільше людей, а зниження тарифів – це стимул для пасажирів частіше користуватись транспортом.

Також ми довго лобіювали відміну Верховною радою ліцензійних карток на автотранспорт. На отримання цього документу витрачався час, кошти автоперевізників, затримувалось введення в експлуатацію нового рухомого складу, а іноді доводилося навіть «віддячувати» чиновникам, щоб прискорити оформлення. Спільними зусиллями разом з Федерацією роботодавців транспорту України, яка постійно підтримує наші ініціативи і яку очолює всім відомий професіонал-транспортник Орест КЛИМПУШ, цього року це питання теж було вирішено позитивно.

Зручність для пасажирів

Для покращення умов перевезення пасажирів велику увагу в області приділяють питанню розвитку мережі автостанцій. Два роки тому у Львові побудовано новий сучасний автовокзал «Північний», триває реконструкція автовокзалу «Львів», біля головного залізничного вокзалу міста  завершується будівництво нової станції № 8. Власники даних автовокзалів і автостанцій, члени ЛООРТ, застосовують новітні технології надання послуг пасажирам. До речі, за технічним завданням ТОВ «Гал-Всесвіт» (м. Львів) спеціалістами розроблена програма функціонування мобільної автобусної каси для реалізації квитків безпосередньо в салонах автобусів. Уперше в Україні такі мобільні каси встановлені у Львові та ефективно працюють на двох з трьох найбільших автостанцій міста, що забезпечує зручність для пасажирів. Середньодобова виручка по одному комплекту мобільної автобусної каси на вказаних АС складає понад 4 тис. грн, але це ще не межа. Пасажиру теж вигідно – квиток йому принесли прямо до дверей автобуса. ТОВ «Гал-Всесвіт» пропонує всім бажаючим придбати комплекти таких мобільних кас з програмним забезпеченням.

Щодо позитивних змін, які відбулись в межах нашої області, можна назвати й ліквідацію робочого органу в конкурсному комітеті з визначення автоперевізників на маршрутах, а відтак, і відміну оплати автоперевізниками за участь у конкурсах. А суми оплати були немалі – понад 2,5 тис. грн. за один автобус на міжміських маршрутах. За ініціативи голови Львівської облдержадміністрації Олега Михайловича СИНЮТКИ для досягнення вищого рівня організації перевезень пасажирів та для їх користі створена диспетчерська служба. Вона управляє рухом автобусів внутрішньообласних маршрутів і контролює їх роботу за допомогою GPS, яка розташована на одному з автовокзалів Львова.

 Насущні питання

Проте до цього часу не вдалося вирішити проблему звільнення від сплати ввізного мита і ПДВ автобусів єврокласу для здійснення міжнародних перевезень та перевезень в межах країни на знакових маршрутах. Актуальним залишається питання відшкодування державою перевізникам коштів через перевезення пільгових категорій громадян. Виходом із цієї ситуації стала би адресна грошова допомога пільговикам. Також необхідні зміни і доповнення в законодавчі акти для  боротьби з нелегальними перевізниками. Подвійна система оподаткування доходів від автомобільних перевезень  – спрощена та ПДВ – створюють різні умови для досягнення ефективної роботи транспорту.

Законодавчі ініціативи

У даний час Міністерство інфраструктури напрацьовує зміни до законодавства у сфері автотранспортних перевезень з метою приведення його у відповідність із законодавством ЄС. Цього вимагає не тільки підписана Угода про Асоціацію України з ЄС, а саме життя, щоб досягти кращого обслуговування пасажирів, полегшити умови ведення бізнесу підприємцям в автотранспортній сфері, підвищити ефективність роботи транспорту.

У січні поточного року в журналі «РоботодавецЬ» була опублікована моя стаття (№ 1/2015, с. 20), в якій порівнювалось транспортне законодавство в нашій країні і Республіці Польща, та надавались пропозиції щодо необхідності внесення змін в законодавство України. Це і процедура одержання та позбавлення ліцензії, і дерегуляція у визначенні автоперевізників на маршрутах, і методика формування тарифів на перевезення, і технологія медичних оглядів водіїв та перевірки технічного стану автобусів, і необхідність відміни паспортів автобусних маршрутів, тощо.

У проекті змін до транспортного законодавства Міністерство інфраструктури пропонує змінити вищезгадані питання за європейськими стандартами, що дуже тішить автоперевізників, адже це можна вважати антикорупційним проектом на українських теренах, спрямованим на дерегуляцію підприємницької діяльності у транспортній галузі з, безсумнівно, значним економічним ефектом як для перевізників, так і для бюджету.

Ми схвалюємо більшість ініціатив Міністерства, проте є в нас і застереження щодо окремих пропонованих змін. Про це ми неодноразово письмово інформували Міністерство інфраструктури України, Федерацію роботодавців транспорту України, висловлювали свою думку на обговореннях проекту змін до законодавства. Застереження у нас викликають питання, які стосуються діяльності автостанцій і їх взаємовідносин з автоперевізниками.DSC_5603 По-перше, в статті 32 Закону України «Про автомобільний транспорт», текст абзацу 5, в якому визначено, що «відправлення чи прибуття автобусів приміських, міжміських та міжнародних автобусних маршрутів загального користування здійснюються тільки з автостанцій, а в разі їх відсутності – із зупинок передбачених розкладом руху», Міністерство пропонує змінити на наступний: «відправлення чи прибуття автобусів приміських, міжміських та міжнародних автобусних маршрутів загального користування здійснюються з автостанцій або з облаштованих пунктів посадки пасажирів, визначених місцевими органами виконавчої влади чи органами місцевого самоврядування». Така зміна формулювання абзацу з вилученням слів «тільки» та «а в разі їх відсутності» буде на руку нелегальним перевізникам і корумпованим чиновникам відкривати поряд з автостанціями пункти відправлення автобусів, з яких будуть відправлятись автобуси нелегалів, переманюючи з автостанцій пасажирів. Формування пасажиропотоків на автостанціях і відправлення з них автобусів узаконених автоперевізників та недопущення відправлення з автостанцій нелегалів є одним з головних шляхів боротьби з нелегальними перевезеннями і тіньовою економікою в автотранспорті.

По-друге, міністерство має наміри встановити найближчим часом єдиний для всіх автостанцій мінімальний розмір автостанційного збору в сумі 1 грн., а до кінця року повністю його відмінити. Тобто пропонує скасувати підзаконний акт, не вносячи змін до Закону України «Про автомобільний транспорт», якими була б узаконена заміна автостанційного збору на оплату автоперевізниками за заїзд автобусів на територію автостанції і користування її послугами, як це здійснюється в Європі.

По-третє, щодо можливості автоперевізниками при бажанні самостійно реалізовувати квитки на території автостанцій на свої автобуси, що пропонує міністерство, рекомендуємо з метою недопущення тіньової економіки та неповноти сплати податків державі передбачити в законі, що реалізація квитків на автостанціях водіями автобусів дозволяється тільки при наявності в автобусах касових апаратів.

Я маю надію і твердо переконаний, що спільними зусиллями владних структур і автоперевізників ми зможемо подолати всі проблеми і негаразди у сфері автотранспортних перевезень, створити нові робочі місця, досягти вищого рівня транспортного обслуговування населення, надаючи йому все нові послуги, а автоперевізникам забезпечити ефективну роботу автотранспорту і фінансову стабільність.

З нагоди нашого професійного свята зичу всім автомобілістам і дорожникам міцного здоров’я, бадьорості, впевненості у завтрашньому дні, безмежної духовної сили. Нехай щасливими і багатими будуть Ваші родини, а оселі – теплими і затишними!

-2Досьє:

ДУМА ІГОР МИХАЙЛОВИЧ

Голова правління – президент Львівської обласної організації роботодавців транспорту.

Голова комісії з питань житлово-комунального господарства, розвитку інфраструктури (транспорту) та паливно-енергетичного комплексу Громадської ради при Львівській облдержадміністрації.

Народився 15 жовтня 1951 року в м. Львові. Закінчив Львівський автомобільно-дорожній технікум, Львівський торгово-економічний інститут (економіст) й аспірантуру в Національному транспортному університеті.

Понад чотири десятиліття свого життя присвятив автотранспортній галузі.

Професійну діяльність розпочав у 1972 році у Львівському «АТП-14631», пройшовши шлях від автоелектрика до директора та голови правління. Згодом очолив ВАТ «Львівавтотранс», у 2000-2005 роках – Львівське обласне автотранспортне управління.

Кандидат технічних наук. Автор багатьох наукових статей і монографії.

Заслужений працівник транспорту України, нагороджений орденами «За заслуги» ІІІ і ІІ ступенів та медаллю «За трудову відзнаку».

Депутат Львівської обласної ради 2002-2006 років. Лауреат Всеукраїнської програми «Лідери регіонів» (2002 р.).

Коментарі

kazmetal l.com