ЯК ДИХАЄТЬСЯ ПІДПРИЄМНИЦТВУ В ЖИТОМИРІ?

Між малим та середнім бізнесом та владою бракує діалогу. Принаймні, на це часто нарікає підприємницька громада. А от в Житомирі ситуація інша. Про те, як досвід бізнесмена допомагає на посаді заступника мера, ми поговорили з Євгеном ДЕМЧИКОМ, заступником міського голови Житомира, ініціатором створення Житомирської обласної організації підприємців, роботодавців та орендарів.

 Євгенію Олександровичу, що спонукало вас до створення обласної громадської організації?

– Довгий час я займався бізнесом і проблеми, які пов’язані з ним, для мене – не пустий звук. Я знаю їх усі, оскільки починав з нуля. Коли виникають проблеми, ти залишаєшся з ними сам на сам. У свій час я опинився у подібній ситуації, тому зрозумів, що сили підприємців варто об’єднати. У 2009 році разом з підприємцями міста ми створили Житомирську обласну організацію роботодавців, підприємців та орендарів задля захисту та розвитку бізнесу. У разі потреби її засновники та члени спільними зусиллями знаходять рішення, аргументовано виходять на діалог з контролюючими органами.
Чим організація займається наразі?
– За шість років існування організації нам вдалося допомогти як початківцям, що вперше зіштовхнулися з особливостями бюрократичної системи, так і бізнесменам з досвідом. Організація стала членом Спілки орендарів та підприємців України, що дало нам нові можливості та чималий поштовх для піднесення. Ми можемо вносити свої пропозиції та ініціативи до нормативної бази для розвитку бізнесу. Я щиро вдячний за співпрацю президенту Спілки, Заслуженому економісту України Віктору Хмільовському, який нас підтримує та допомагає власним досвідом.
Вже понад рік ви займаєте посаду заступника міського голови Житомира. Які були перші кроки молодого чиновника?
– Одним з питань, яким я опікуюсь, є транспорт. Обійнявши посаду заступника міського голови, одразу зрозумів, що Житомиру потрібна реорганізація транспортної інфраструктури.  Місто було переповнене маршрутними таксі та автобусами, а комунальне підприємство «Житомирське трамвайно-тролейбусне управління»  виживало за рахунок дотацій держави. Вирішенням цієї проблеми зайнявся дуже прискіпливо. Перше, що вдалося створити – нову концепцію розвитку транспортної системи міста, над якою працювали спільно з управлінням транспорту та зв’язку міськради, залучали експертів та активних громадян.
– У чому вона полягає?
– Головними її принципами є мобільність, надання пріоритету комунальному транспорту, реорганізація руху на центральних вулицях міста, створення велосипедних доріжок, пішохідних зон та зручних парковок. З 2015 року в Житомирі встановлюють сучасні зупинки, які обладнані електронним табло з індикацією прогнозу часу прибуття транспорту, камерами відеоспостереження, Wi-Fi, зарядними пристроями для мобільних телефонів, контейнерами для сміття та лавками. Все це сприяло підвищенню комфорту пасажирів, а також покращило екстер’єр міста. До того ж, тепер житомиряни мають змогу за допомогою програми у мобільному телефоні контролювати час прибуття транспорту на зупинку.
Яким чином відбулося перезавантаження «Житомирського трамвайно-тролейбусного управління»?
– «Житомирське ТТУ» має великий потенціал, який закладений у соціальному та екологічно чистому транспорті. Але на мою думку, неправильно існувати лише за рахунок субвенцій. Управління повинно заробляти, постійно розвиватися, а для цього необхідні були негайні зміни. ТТУ мало можливість на 100% забезпечити центральні вулиці міста соціальним транспортом. Спільними зусиллями майже за рік нам вдалося суттєво оновити рухомий склад та обладнати його GPS-навігаторами, створити багато нових маршрутів та відкоригувати діючі. Цього року підприємство відзначили як одне з найкращих в Україні у сфері міського електротранспорту. Маленькими, але суттєвими кроками «Житомирське ТТУ» розвивається, і я впевнений, що найближчими роками воно перестане бути дотаційним. Окрім того, нам вдалося покращити загальну транспортну картину в місті – зникли затори, дихати в центрі Житомира стало набагато легше. Цього річ міська влада виділила 9 млн. грн. для впровадження системи «Електронний квиток».
– Що це за система?
Вона автоматизує процес оплати проїзду та надає точні данні стосовно пасажиропотоку в місті. Це не лише поліпшить культуру користування громадським транспортом, але й підвищить його престиж  та збільшить доходи міського бюджету. Дана система не один рік активно використовується майже у всіх європейських містах. Окрім того, планується облаштування єдиного диспетчерського центру та GPS-контролю, що дасть змогу контролювати рух транспорту територією міста. Над вдосконаленням роботи пасажирського транспорту працюємо й надалі, оскільки важливо надавати житомирянам та гостям міста якісні послуги.
– Ви займалися ще й проблемами торгівлі у місті. Що вдалося зробити у цій царині?
Під час підприємницької  діяльності у мене виникали різні проблеми. Досвід їх вирішення мені допоміг краще розуміти підприємців та швидше знаходити з ними спільну мову. У Житомирі, як і в будь-якому іншому місті України,  існують значні проблеми зі стихійною торгівлею. Мені вдалося знайти місця у критих павільйонах для того, щоб підприємці, які здійснювали торгівлю у місцях для цього невизначених, змогли спокійно та безпечно для жителів міста реалізувати свою продукцію. Я переймався через цю проблему тому, що забороняти здійснювати підприємницьку діяльність це не вихід. На мою думку, між владою та підприємцями повинні існувати діалог та злагоджена робота.
– Як досвід підприємця впливає зараз на вашу роботу як чиновника?
Безперечно вплив є, і я вважаю, що він лише позитивний. Щоб ефективно працювати та вирішувати проблеми міста, необхідно розуміти, як система працює з середини, і в яких ситуаціях може опинитися пересічний бізнесмен.

 

 

 

 

 

Коментарі
kazmetal l.com