На митниці не реформи, а їх імітація

Заступник генерального директора Всеукраїнської асоціації експедиторів України Віктор Берестенко розповів про хід реформування Одеської митниці: вантажі як і раніше йдуть в інші регіони, вартість висока, старі кадри не звільнені. Але є і ряд позитивних моментів.

З часів Майдану на митниці проходила, по більшій мірі, імітація реформ. Разом з тим з призначенням Юлії Марушевська на пост глави Одеської митниці був анонсований курс на реформи і системні зміни. Але не всі структурні підрозділи може призначати начальник митниці, більшість ключових постів закріплено за керівником фіскальної служби, яку зараз очолює Насиров. Другим негативним моментом, на думку Віктора Берестенко, є те, що на більшість співробітників митниці є компромат у представників правоохоронних органів, вони можуть впливати задля лобіювання своїх бізнес-інтересів.

– Ми зараз знаходимося в стані вакууму, ніхто не знає, як буде працювати Одеська митниця в майбутньому, ніяких системних змін, які могли б призвести до системного спрощення митниці, поки немає, тому що багато залежить від центральних органів виконавчої влади, – зауважив громадський працівник.

Віктор Берестенко повідомив, що планується введення нової зони митного оформлення, що значно спростить процедуру оформлення вантажів, мінімізує людський фактор, комп’ютеризує роботу. Але виникає питання: як це втілити на окремо взятій Одеській митниці:

– За моєю інформацією, центральні відомства роблять все, щоб відтягнути реформи або закласти якусь норму, яка буде перешкоджати в реалізації даного проекту. Є перешкоджання з боку Насирова. У мене є інформація про ціни оформлення вантажів на різних митницях. На жаль, як було і раніше, вартість оформлення вантажів в Одесі вище, починаючи від 10%, закінчуючи в 2-3 рази. Вантажі як і раніше йдуть в інші регіони, – підкреслив громадський працівник.

Коментарі
kazmetal l.com