Якщо завтра скасують трудові книжки: як діяти роботодавцеві

Як відомо, 12 листопада 2015 року уряд скерував до Верховної Ради проект закону, який скасовує необхідність подальшого ведення трудових книжок. Законопроект зокрема передбачає, що з часу набрання ним чинності — 1 липня 2016 року — інформацію про місце роботи людини і роки відпрацьованого стажу більше не дублюватимуть одночасно і на папері, і в електронній формі. Її збиратимуть і зберігатимуть лише в електронній базі даних Пенсійного фонду.

Коли Рада розглядатиме і голосуватиме за цей законопроект, поки що не відомо. Проте вже нині чимало фахівців переконані, що рано чи пізно ми все одно до цього прийдемо, адже за кордоном це вже давно усталена практика.

Тому логічно виникає запитання: якщо це станеться найближчим часом, як діяти далі? Чи справді готові до цього фахівці Пенсійного фонду? Як працедавець дізнаватиметься про попередні місця роботи людини, яка має намір до нього працевлаштуватися?

Коли людина шукає нове місце роботи, завжди хоче себе вигідніше показати. Тож у резюме зазвичай розповідає про попередні місця роботи, особливо якщо її там справді цінували як доброго фахівця. Звісно, потенційний працедавець може просто повірити на слово. Але досвідчений завжди може перевірити, звернувшись до попереднього роботодавця людини і попросивши докладно розповісти про її здібності, здобутки, відповідальність тощо.

А ось сам працівник, який вирішив змінити місце  роботи, може попросити роботодавця написати йому рекомендаційний лист, який би для нового керівника представив шукача роботи як фахівця і людину. Якщо працівник справді був сумлінним і відповідальним, жоден роботодавець йому в такому проханні не відмовить.

Саме такі методи вже давно застосовують у європейській спільноті, до якої Україна прагне долучитися. Проте експерти вважають, що не слід робити занадто різких кроків. Корисний досвід слід вивчати й опановувати його поступово, м’яко адаптуючи  до наших реалій. І тоді він справді буде корисним.

Коментарі
kazmetal l.com