Поради починаючим підприємцям: як отримати кредит

Брати чи не брати кредит на розвиток своєї справи? Це питання задають собі багато підприємці. Експерти вважають, що не варто оббивати пороги банків без гострої необхідності, адже сьогодні середня вартість кредитів для підприємців дуже висока, і доходить до 27-28% річних.

Відповідно, варто підрахувати, чи зможуть вкладення від кредиту принести таку ж прибутковість? “Але якщо ви все ж вирішили оформляти кредит в банку, то краще беріть його під фінансування поточної діяльності, а під довгострокові проекти виділяйте гроші з власних ресурсів. Адже, з одного боку, банки не видадуть кредит на термін більш ніж три роки, а з другої – так буде дешевше розвивати бізнес “, – відзначає аналітик компанії” Простобанк консалтинг “Іван Нікітченко. Кому банки готові видати бізнес-кредит, і як правильно спілкуватися з кредитним інспектором?

ДОКУМЕНТИ.

Якщо бізнесу менше року, то в банк можна і не звертатися: кредит підприємцю не дадуть. Не хочуть працювати фінустанови і з збитковим бізнесом. “Просити гроші в борг у банку доцільно на розширення діяльності – наприклад, придбання нового обладнання, товарів, приміщення – тобто те, що в майбутньому може приносити дохід. А кредит на рекламу і маркетинг жоден банк точно не дасть”, – відзначає Нікітченко . За його словами, якщо підприємець хоче отримати кредит, то повинен детально розписати свою ситуацію для банку – з цифрами, а не просто фразами: “ми лідер ринку”. “Цифри повинні бути підтверджені документами – виписками з рахунків, накладними, договорами з контрагентами, звітами до держорганів. Аналогічним чином треба розписати і плани на майбутнє – має бути обгрунтування, навіщо потрібен кредит, а також прогнози щодо того, як виросте бізнес-виручка завдяки позиці “,? – продовжує аналітик.
ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД

Потрібно розуміти, що рішення про видачу кредиту приймає центральний офіс банку або обласна дирекція. “Сюди потрапляє справа клієнта, яке” проганяється “через систему. Тобто, в програму вводяться дані про наявність бізнесу та бажаній сумі кредиту, після чого система показує підсумковий бал за заявкою – мовляв, можна видавати людині займ чи ні”, – роз’яснює Іван Нікітченко. Але уточнює: на це рішення може вплинути і спілкування клієнта з кредитним спеціалістом безпосередньо у відділенні: “В анкеті часто присутня графа” загальне враження про клієнта “, куди може записуватися зовнішній вигляд людини, як він спілкується і т. Д. Тому візит в банк треба здійснити в належному вигляді. Наприклад, якщо ви невеликий підприємець, то можна прийти в повсякденному одязі, але не в спортивному костюмі. Сам одяг повинен виглядати охайно. Крім того, розмова у банку слід вести як на переговорах з діловим партнером, а не просити подаяння або ж намагатися стати для менеджера кращим другом, жартуючи з ним і спілкуючись на абстрактні теми

Коментарі
kazmetal l.com